miércoles, 1 de junio de 2011

COM HO FAREM?


Em presento, perquè soc l’Ernest, nou al Blog. Fins ara he estat simplement un comentarista del blog, com molts de vosaltres. He fet comentaris com molta altra gent i ara, un cop passat l’enrenou electoral, el Blog m’ha convidat a participar-hi com a blogger. La idea m’ha entusiasmat perquè m’ofereix una plataforma per mostrar el meu esperit sempre crític i votant d’esquerres. De moment no calen més definicions i ja s’anirà veient en les meves aportacions, sempre en la línia del Blog, fotent canya a dreta i esquerra però en base al respecte a les persones i amb documentació contrastada.
 
Per iniciar aquesta participació voldria fer unes reflexions sobre algunes coses que es van dir a la roda de premsa que van fer l’Olga Elvira i en Joan Olivella, anunciant el pacte de govern pels propers quatre anys. El vaig escoltar atentament i en tinc notes. De totes maneres el blog ho va gravar i tothom ho pot verificar aquí.
Una de les coses que més em va intrigar és això de la “participació ciutadana”. Tots els partits han parlat de participació ciutadana, de parlar amb tothom, de ser propers, dialogants, etc. Fins i tot el PSC. Però jo em pregunto: com s’ho faran? Perquè ja sabem que els hi passa desprès als polítics, i tenim l’experiència recent del Jordi Sánchez: que si estic reunit, que si els plens no es poden radiar sencers perquè seria un guirigall, que si “fil directe amb l’alcalde”, que reunions al Consell Comarcal, a Madrid, a Barcelona, que no tenim temps per respondre les instàncies ... i al final el diàleg és només amb quatre persones del cercle més proper que no es representen més que a elles mateixes. Així han anat els grans nyaps d’aquest darrer mandat. Com faran l’Olga i el Joan això d’escoltar a tothom per resoldre el carril bici, el POUM i tot el que pugui venir en aquest quatre anys? Com duran a terme el seu compromís, repetit varies vegades, de diàleg amb la ciutadania, sense que sigui només parlar amb quatre gats en lloc dels 25.000 habitants de Calafell? Seria un error creure que poden parlar amb tots, com ho seria que nomes parlessin amb quatre. Llavors?
Hi va haver una formació que presentava una proposta explícita de Consell de Participació i crec que seria una proposta bona per articular una veritable participació de tothom qui ho desitgi, juntament amb un canvi d’orientació dels mitjans de comunicació municipals , oberts a la crítica i al diàleg. Que Callafell Radio torni a ser Calafell Radio i el “Patufet” deixi de ser el autobombo de l’alcalde de torn (ho sento Joan, ara et tocarà palmar a tu), que a presentar al·legacions al POUM no se’n digui “participació ciutadana”.
Estaré molt atent a partit del proper 11 de juny a aquesta “participació” i a aquest “escoltar la ciutadania” (no la CiU-tadania), que no sigui una pantomima com ha estat fins ara ni sigui el populisme “parero-romero-triadorista” d’anar de bar en bar prometent llocs de treball. Crec que és un dels elements que li han fallat al Sánchez i que han fet que molts confiessin en vosaltres. Ho anirem veient, però, compte!, estem a l’aguait!

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027